`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, February 24, 2018

Malaysian PM Najib Razak mocked for being out of touch after revealing switch from rice to quinoa

Malaysia’s scandal-plagued Prime Minister Najib Razak was accused of being out of touch with ordinary people Friday after revealing he had switched from eating locally-grown rice to the pricey grain quinoa.
Opposition lawmakers lined up to mock the aristocratic premier, who is regularly attacked for leading a luxurious lifestyle at a time that many are complaining about rising living costs, with corruption allegations swirling around him.
Some Malaysian netizens simply responded with bemusement, admitting they had never heard of quinoa, a health food grown in South America that is popular in Europe and North America.
Najib, who must call elections by August and is battling allegations huge sums were looted from a state fund, made the remarks during a question-and-answer session at a hospital Thursday about his government’s 2018 budget.
“I don’t eat rice. I eat quinoa… It’s protein-based, less carbohydrate, less sugar content, so it’s better than rice,” he said, explaining he chose to keep fit by controlling his diet rather than exercising.
In the same session, he suggested Malaysians complaining about high living costs should be careful about where they choose to eat, and should avoid going to fancy Japanese restaurants and instead pick eateries offering local fare.
Quinoa is sold at few shops in Malaysia and is far more expensive than rice, a staple food in the country of 32 million.
Malaysian Prime Minister Najib Razak and a bowl of quinoa with vegetables. PHOTOS: Facebook/Najib Razak | Pixabay: najib razak quinoa© Provided by Coconuts Media Limited najib razak quinoa
Veteran opposition lawmaker Lim Kit Siang said that until Najib’s speech, “I did not even know that quinoa existed”.
“This reminds me of the Marie Antoinette story of the last queen of France before the French Revolution in 1789,” he said.
He was referring to an 18th century French legend: when informed that the peasants had no bread to eat, Marie Antoinette, unaware of a raging famine, was said to have uttered the immortal words, “let them eat cake.”
It is not the first time Najib has been in hot water over culinary comments in the food-mad country — he was ridiculed in 2014 after pointing out the price of the popular food water spinach had dropped during his time in office.

1 comment:

  1. Assalamualaikum Wr,Wb.
    Saya dari Pak Adau Ronal bersyukur bahwa saya masih bisa di beri kesempatan untuk menulis dan berbagi kepada teman-teman melalui Situs/web ini,bahwa dulunya saya adalah seorang pengusaha dibidang matterial, dan sekarang saya terpaksa gulung tikar akibat di tipu teman sendiri,ditengah tagihan utang yang menumpuk,istri pun meninggalkan saya,ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja,dan secara gak sengaja saya liat situs pesugihan MBAH KASURI, awalnya saya ragu dan gak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian MBAH KASURI di Situs/webnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 jam beliau laksanakan pesugihan dana gaib untuk saya,Alhamdulilah Ternyata benar-benar terbukti dan dana 3 Miliar yang saya minta benar-benar ada di tangan saya, semua utang saya pada lunas dan sisanya buat modal usaha, kata-kata beliau yang selalu saya ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka gak tau atau salah jalan.Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari tuhan.maksudnya takdir macam apa? bahwa tuhan gak perna memberi takdir yang buruk terhadap kita,semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian bahwa seberapa kuat kita bertahan di dalamnya. Tuhan gak akan merubah nasib kita jika kita gak bisa berusaha untuk merubahnya.
    Dan satu hal yang perlu kita ingat,“Bahwa jika kita terlahir miskin itu bukan salah siapapun,namun jika kita mati miskin itu merupakan salah kita.”karena kita terlahir didunia ini di beri kesempatan untuk berusaha agar tetap jadi orang yang sukses.dan saran ini saya dapat dari beliau bermanfaat sekali bagi saya makasih ya MBAH atas semua saran anda MBAH sekali lagi saya sangat berterimakasih kepada MBAH KASURI dan bagi anda yang ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KASURI di nomer ini
    Hp: 0853 4646 0388 /
    WhatsApp(Wa): 0822 9348 1889,
    Atau Silahkan ««KLIK DISINI»»
    saya juga gak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karena melalui MBAH KASURI saya Bisa sukses.Jadi teman-teman yang dalam kesusahan jangan pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasih jalan asal kita masih mau berusaha, MBAH KASURI Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pejabat,Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.